fbpx

מה הקשר בין שתלים דנטליים לשתלים מסיליקון

התשובה המיידית לשאלה מה הקשר בין שתלים דנטליים לשתלים מסיליקון תהיה כמובן ששניהם שתלים, וההבדל שהם מיועדים לאזורים שונים בגוף. שתלים דנטליים כמו גם שתלי סיליקון  מאושרים לשימוש ע"י הגופים הרגולטוריים הגדולים בעולם ה – FDA CE ואף ע"י משרד הבריאות בישראל.

למרות היותם של שתלי סיליקון מאושרים לשימוש שנים רבות, לא פעם התעוררו במשך השנים חששות לגבי השימוש בשתלים הללו, בגלל הסכנה לקרעים ולדליפות. בשנת 1992 הוציא  מִנהל המזון והתרופות בארצות הברית  (FDA) את שתלי הסיליקון משימוש אך שב ואישר את השימוש בהם בעקבות מחקרים רבים שלא מצאו בהם סכנה. לאחרונה מתפרסמים סיפורים ברחבי הארץ ובעולם על יותר ויותר נשים שעברו השתלת חזה והחלו לסבול מכאבים ומחלות שנראו לכאורה לא קשורים לשתלים כגון דכאון, חרדות, כאבים בחלקי גוף שונים, עיפות, שכחה, איבוד מילים, הפרעות שינה ועוד. לאחר הוצאת השתלים חל שיפור משמעותי במצבן הבריאותי של הנשים עד כדי העלמות התופעות. מרבית הרופאים אליהן פנו המטופלות לא חשבו לנכון לבדוק את הקשר אל השתלים היות וגם הם סברו שמאחר וקיים כבר שנים כה רבות, זה בטוח לשימוש ובוודאי שלא גורם לתופעות לוואי.

מבחינתם של רופאי השיניים המשתילים שתלים דנטליים או המנתחים הפלסטיים המשתילים שתלי סיליקון הצלחת הטיפול היא העובדה שהשתל נקלט בגוף ואין מעקב אחר התפתחות סימפוטומים לא רצויים, שאינם ישירים לאיזור ההשתלה. יתרה מכך, מרבית הרופאים לא יקשרו בין התופעות הללו לשתלים ואף ישללו זאת בנחרצות. אך לא נוכל להתעלם מהמתרחש בעולם ועלינו לפקוח את עינינו ואזנינו לחדשות. רק לאחרונה פרסם מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אזהרה ראשונה בדרגה החמורה ביותר  הניתנת למוצר רפואי בעקבות מאות מקרי תחלואה בסרטן מסוג לימפומה אצל נשים מושתלות שדיים. הקשר בין שתלים ללימפומה עלה כבר בנובמבר 2018 כאשר עיתון ה"גארדיאן" הבריטי חשף מאות דיווחים אודות תופעות לוואי קשות אצל נשים שעברו הגדלת שדיים, הכוללות מחלות אוטיאימוניות, עיוותים בשד ואף מקרים נדירים של סרטן.

כך גם, לאחרונה החל מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לחקור את הקשר בין חומרים מתכתיים המושתלים בגוף לבין תופעות כגון התפתחות דלקות, תשישות, פריחה, כאבי שרירים וחולשה. האם אתם מתחילים לזהות את הדמיון בין השתלים? הדמיון הבולט הוא כי שתלים מחומרים שונים מעודדים את המערכת החיסונית והגוף לתקוף למעשה את עצמו. שתלים הם אביזר חשוב אשר תורם לשיפור איכות החיים. בעבר שוק השתלים כלל שתלים מטיטניום בלבד ולכן, כדי לשמור על רמת החיים בחרו מטופלים בפתרון השתלים למרות התופעות המתוארות מעלה. כיום, ישנן אלטרנטיבות חדשות, אשר יחד עם טרנד הבריאות העולמי, מציגים אלטרנטיבה בריאה. השינוי הוא קשה, בעיקר לצוות המקצועי אשר מעדיף להמשיך ועבוד עם חומרים ידועים ומוכרים לו במקום להתמודד עם מוצרים חדשים המוצעים כיום אשר תוכננו לשיפור עבור הפציינטים לטווח הארוך.

היו צרכנים נבונים ושמרו על בריאותכם.

"היו לי סימפטומים כמו של התקף לב – איבדתי שליטה על הגוף שלי" – פאולה וליאון|קשת 12| אפריל 2019

כאן חדשות | מנהל התרופות האמריקני מתריע כי יש סכנה בכל שתלי הסיליקון בחזה, וקיים חשש שהשתלים קשורים להתפתחות סרטן מסוג לימפומה. בישראל חלו בשנים האחרונות 8 נשים שעברו השתלת סיליקון ובאיגוד הכירורגים הפלסטיים קוראים לנשים שלהן יש שתלי סיליקון יותר מעשור – להיבדק. כתבתה של קטי דור, מתוך חדשות הערב 24.10.19

tav dental

על מנת שנוכל להציג את האתר שלנו באופן יעיל אנו עושים שימוש בעוגיות (cookies), ע"י המשך גלישה באתר אתם מסכימים עם השימוש בעוגיות.

דילוג לתוכן